مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: همه کشورهای دنیا به‌جز آمریکا خواستار همکاری با صنعت خودروسازی ایران هستند.

 

مدیر عامل گروه صنعتی سایپا آقای محسن جهرودی در هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در بازدید از غرفه سایپا دیزل خبر از ادامه فعالیت های تولید خودرو این گروه صنعتی داد و افزود که شرکت سایپا هیچ مشکلی ندارد و با قدرت تمام به حرکت چرخه تولید خود ادامه خواهد داد.

وی درباره کمبود قطعات خودرو این چنین گفت : تا کنون هشت هزار خودرو را که ناقص بودند کامل کرده ایم و تا پایان مرداد ماه نیز تمام خودروهایی که کمبود قطعه دارند را تکمیل و روانه بازار خواهیم کرد.

مدیر عامل سایپا خاطر نشان کرد که آمریکا فشارهای زیادی را یه کشورهای مختلفی که در صنعت خودرو به ایران کمک می کند آورده است تا همکاری خود را با صنعت خودروسازی ایران قطع کنند.

اما هم سایپا و هم ایران خودرو آماده سازی تدابیر لازم را در این زمینه اتخاد کرده اند. وی افزود: شرکت سایپا در هفته‌های اخیر خودروی رهام را رونمایی کرد تا نشان دهد که  تحریم‌ها هیچ اثری بر روی صنعت خودروسازی نخواهد داشت.

در این بازدید همچنین از کشنده سنگین KX480 تولید جدید شرکت سایپا دیزل رونمایی شد.

آقای جهرودی در مورد این محصول جدید سایپا هم گفت: این کامیون از امکانات و قابلیت های روز دنیا بهره بهره برده است و نیاز بازار را در این بخش پوشش خواهد داد.

وی افزود: این کامیون تحت لیسانس شرکت ولوو طراحی و تولید شده و هم سطح با رقبای اروپایی موجود در بازار خواهد بود.

 گروه سایپا در چند ماه اخیر و با وجود تلاطم ایجاد شده در  بازار خودرو محصولات خود را به صورت مستمر و مطابق با ظرفیت‌های موجود در این شرکت تولید کرده تا پاسخ‌گوی نیاز بازار باشد.

کامیون کشنده kx480 در مدل ۴x2 در شرکت سایپا  تولید خواهد شد. این کامیون کشنده جدید به گربکس قدرتمند ۱۲ دنده و تجهیزاتی نظیر : کروز کنترل ، فشار سنج روغن ، دکمه استارت موتور خارج از کابین ،GPS و … مجهز خواهد بود.