امروزه جهت حمل بارهای سنگین از خودروهای سنگین متفاوتی با برندهای گوناگون استفاده می شود.دانگ فنگ یکی از برندهایی است که در حال حاضر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و یکی از انواع خودروهای سنگین دانگ فنگ که با کارایی و عملکرد بسیار بالایی که دارد برای حمل و جابه جایی بارهای و کالاهای با وزن سنگین استفاده می شود و با توجه به کارایی منحصر به فردی که دارد در زمره ی قدرتمند ترین خودروهای سنگین قرار گرفته است، کشنده دانگ فنگ kx480 است.

هدف از نوشتن این مقاله بررسی و ارزیابی مشخصات فنی، طراحی داخلی و ظاهری کشنده دانگ فنگ Kx480 است.

شرکت خودروسازی بزرگ دانگ فنگ موتور در سال ۱۹۶۸ دراستان هوبئی تأسیس شد و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ
انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه تجاری، همچنین تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند.این شرکت بعد از شروع تحریم وارد بازار ایران شد و با همکاری شرکت سایپا دیزل توانست مورد محبوبیت زیادی قرار گیرد و محصولاتی با کیفیت بالا تولید کند. کشنده دانگ فنگ با نام تجاری البرز در ایران معروف می‌باشد و کشنده دانگ فنگ kx480 یکی از پرکاربردترین کشنده های موجود در بازار خودروسازی به شمار می‌رود.

شرکت سایپا دیرل علاوه بر کشنده البرز وارد کننده کشنده ولوو fh500 و کشنده ولوو fm نیز می باشد. سایپا دیزل طیف گستره از محصولات مطرح دنیا را در دست فروش خود دارد.علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات فوق می‌توانند بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند.

کشنده دانگ فنگ kx480 یکی از قدرتمند ترین محصولات شرکت سایپا دیزل است که علاوه بر اینکه قدرت و کیفیت فوق العاده ای دارد با قیمت مناسبی هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و این یکی از ویژگی‌های این کشنده پرقدرت است.در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این محصول سایپا دیزل بیشتر آشنا کنیم.

پیشرانه کشنده دانگ فنگ۴۸۰ kx

موتوری که برروی کشنده دانگ فنگ kx480 نصب شده است، از نوع Cummins isz480-41 بوده که یکی از پرقدرت‌ترین موتورهای موجود در بازار است و با قدرت موتور ۴۸۰ اسب بخار قادر به فعالیت است.مصرف سوخت بسیار پایین این کشنده یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کشنده دانگ فنگ kx 480 محسوب می‌شود و باعث شده بسیاری از کامیون‌داران این کشنده را برای انجام فعالیت‌های خود انتخاب نمایند.

سیستم ترمز در کشنده دانگ فنگ KX480

ترمزهای جلو و عقب در این نوع کشنده از نوع دیسکی هستند که دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب می‌باشد که با هوای فشرده کار می‌کند.سیستم ضد قفل (EBS)، کمپرسور باد دو سیلندر، ترنز توقف اضافی روی محورهای عقب از نوع فنری، تانک باد آلومینیومی، ترمز تریلی و ترمز پارکیینگ از جمله ترمزهایی هستند که برای ساخت این نوع کشنده استفاده شده است.

طراحی ظاهری کشنده دانگ فنگ ۴۸۰ kx

از نظر ایمنی این مدل از کشنده دانگ فنگ براساس استانداردهای اروپایی تولید شده است و دارای موتوری پرقدرت و با کارایی فوق العاده است.طراحی کابین آن بسیار مدرن و هوشمند است و سیستم گیربکس آن الکترونیکی است.کابینی بر روی این نوع کشنده دانگ فنگ نصب شده است فضای مناسبی داشته و به عنوان یکی از جادارترین کشنده های باربری موجود در بازار خودروسازی شناخته شده است.

اتاق کشنده دانگ فنگ Kx480

برای طراحی کابین این نوع از کشنده ی دانگ فنگ از استانداردهای ایمنی بهره گرفته شده است. کابین کشنده فوق از نوع فولادی تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ است که با خاصیتی که دارد از خوردگی و زنگ زدگی کابین جلوگیری می‌کند.همچنین کامیون کشنده دانگ فنگ Kx480 مجهز به بالابر برقی اتاق است و صندلی راننده و شاگرد از نوع بادی بوده که قابل تنظیم در جهت‌های مختلف می‌باشد.

طراحی داخلی کشنده دانگ فنگ۴۸۰ kx

برای ساخت داخل کامیون کشنده دانگ فنگ KX480 از کامیون های ولوو الهام گرفته شده است و تمرکز اصلی این نوع کشنده دانگ فنگ بر روی راحتی راننده است. در عین حال کابین این نوع از کشنده های دانگ فنگ دارای چیدمان بسیار عالی است که فضای بسیار خوبی را در اختیار راننده گذاشته است و نهایت استراحت و آسایش را برای راننده به ارمغان آورده است. یکی از ویژگی هایی که موجب شده این کشنده طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد و مورد استقبال بسیاری از کامیون داران قرار گیرد، پایین بودن سطح تونل آن است.
دکمه های متفاوتی در داخل این کشنده بالای سر راننده قرار گرفته است که برای روشنایی درون کابین و یا پیش گرمکن مورد استفاده قرار می گیرند که راحتی فوق العاده ای را برای افرادی که با این کشنده کار می کنند، فراهم می کند و همین موضوع باعث شده بسیاری از کامیون داران از کشنده kx480 را برای کارهای خود برگزینند.


مشخصات فنی کامیون کشنده دانگ kX480

ابعاد و فواصل (میلیمتر)
طول کامیون:۶۳۳۰ میلیمتر
عرض کامیون(کابین): ۲۵۰۰ میلیمتر
ارتفاع سقف کامیون تا سطح زمین(بدون بار): ۳۹۶۰
وزن مجموع ناخالص مجاز (G.C.W):45000
وزن کل شاسی: ۸۰۵۰
ظرفیت مجاز محور جلو(حداکثر): ۷۰۰۰
ظرفیت مجاز محور عقب(حداکثر): ۱۳۰۰۰
تعداد دنده‌ها: ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب سنکرونیزه
نوع موتور: Cummins(isz480-41)
استاندارد آلایندگی:EURO IV
قدرت موتور :۴۸۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور در دقیقه
میزان گشتاوری تولید شده:۲۳۲۱ نیوتن متر در ۱۲۰۰ دور در دقیقه
تعداد سیلندر:۶
حجم مجموع سیلندرها:۱۳ لیتر
ظرفیت روغن:۳۵ لیتر
مدل کلاچ: SACHS MFZ 430
نوع سیستم : تک صفحه ای، هیدرولیک با کنترل بادی
قطر صفحه کلاچ:۴۳۰ میلیمتر
سیستم تعلیق جلو:فنر پارابولیک به همراه کمک فنر و میل موجگیر
سیستم تعلیق عقب:سیستم تعلیق بادی ۴ بالشتک به همراه میل موجگیر

امکانات و آپشن های کشنده دانگ فنگ kx480

نسل جدید دانگ فنگ مدل خوابدار
دو تختخواب
سقف بلند
کابین فولادی تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ
بالابر برقی اتاق صندلی بادی قابل تنظیم راننده
صندلی بادی شاگرد
سیستم تعلیق اتاق بادی(جلو + عقب)
سیستم تهویه مطبوع
شیشه شور و برف پاکن چند زمانه
سیستم تعلیق جلو و عقب بادی
بادگیرهای سقف و جانبی

تجهیزات ایمنی و رفاهی کشنده Kx40

شامل سرعت سنج، آمپر آب، میزان سوخت ، فشار سنج روغن، تاخوگراف ، دورسنج، فشار باد مخازن سیستم(مدار جلو و عقب)، کلیه علائم هشداردهنده و اطلاعات خاص که بطور الکتریکی در صفحه نمایش دیجیتال ارائه می شود .

تجهیزات استاندارد کشنده kx480

بوق الکتریکی شهری و بادی، اتصلات برق و باد تریلر، فیلتر آبگیر سوخت، کمربند ایمنی،لاستیک زاپاس، کپسول آتشنشانی،بکسل بند جلو، رادیو و CD PLAYER ، چراغ مه شکن جلو و عقب، جعبه کمک های اولیه، آفتاب گیر داخلی و بیرونی، قفل درب مخزن سوخت،جک ۲۰ تن و ابزار الات، چرخ پنجم،چراغ قوه، مثلث خطر،ترمز تریلی ، گلگیر، گارد بغل،دکمه استارت موتور خارج از کابین، کلید انتخاب مخزن سوخت، بخاری درجا، تاخوگراف VDO ، سیستم خودکار تنظیم سرعت(کروز کنترل)

قیمت کشنده دانگ فنگ kx480

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این نوع کشنده دانگ فنگ می توانید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات لازم در این خصوص را دریافت نمایید.