شرکت سایپا دیزل در ایران و منطقه دارای شرکای متعددی است که می‌توان به دانگ فنگ‌، فوتون‌، رنو تراکس و ولوو تراکس به عنوان مهمترین شرکای شرکت سایپا دیزل در ایران و منطقه اشاره کرد‌.
در این بخش میخواهیم اطلاعات مختصری در مورد هر یک از شرکای تجاری سایپا دیزل به شما ارائه دهیم‌.

شرکت وولو تراکس

کامیون ولوو

شرکت وولو تراکس به صورت کلی نام یک برند سوئدی است که یکی از زیر شاخه‌های شرکت گابریلسن می‌باشد‌.
شرکت ولوو تراکس به دلیل شرایط آب و هوایی سوئد هدف خود را تولید خودرو‌هایی که در برابر هوای سرد و راه‌هایی که دچار یخ‌بندان می‌شوند مقاومت داشته باشد‌ قرار داده است‌.
همان طور که عرض کردیم شرکت ولوو یکی از بزرگترین شرکای تجاری شرکت سایپا دیزل است که همکاری خود را از سال ۱۳۶۴ با تولید کامیون‌های F12 و NL12 شروع کرده اند و در حال حاضر به تولید کامیون‌های FM‌، FH و FMX رسیده اند که دارای مزیت‌های متعددی مانند داشتن کمترین مقدار آلایندگی و استاندارد یورو ۴ آلایندگی اشاره کرد‌.
لازم به ذکر است که بدانید شرکت ولوو در ایران انحصار نمایندگی‌ها‌، مونتاژ و خدمات پس از فروش محصولات خود را به شرکت سایپا دیزل سپرده است‌.

ادامه مطلب شرکت ولوو تراکس

شرکت رنو تراکس

کامیون رنو

رنو تراکس به صورت کلی نام یک برند فرانسوی است که در زمینه تولید خودرو‌های سنگین فعالیت می‌کند‌.
شرکت رنو تراکس ابتدا بخش از شرکت ولوو تراکس بود و بعد از سال ۲۰۰۱ از شرکت ولوو تراکس جدا شد و به گروه رنو تبدیل شد‌‎‌ و در سال ۲۰۱۱ به عنوان سومین شرکت خودرو ساز اروپا شناخته شد و در حال حاضر در رتبه نهم جهان در بین تمامی شرکت‌های کامیون سازی می‌باشد‌.
لازم به ذکر است که بدانید شرکت رنو تراکس در حال حاضر دارای ۸ مرکز مونتاژ در تمام جهان می‌باشد که یکی از مرکز‌ها در ایران می‌باشد‌.
جالب توجه است که بدانید شرکت رنو تراکس نیز مانند دیگر شرکت‌های خودروسازی دارای اهدافی است که شامل‌:

بازسازی ناوگان حمل و نقل داخل در بخش کامیون
پرکردن خلاء بازار در بخش کامیون‌های متوسط
تنوع محصولات
برتری‌های محصولات و ویژگی‌های بارز قرارداد‌ها
پایین نگهداشتن هزینه مصرفه سوخت و تعمیرات و نگهداری
بالاترین استاندارد آلایندگی یورو
ارائه پشتیبانی فنی و همکاری در زمینه تکنولوژی
صادرات کامیون‌های رنو تراکس در بازار با برند شرکت سایپا دیزل
انحصار ساخت کامیون‌های شرکت رنو تراکس
انحصار خدمات پس از فروش شرکت رنو تراکس
آموزش پرسنل توسط کارشناسان رنو در ایران و فرانسه
و دیگر اهداف که این شرکت بعد از گذشت چند سال به همه آنها رسیده است‌.

ادامه مطلب شرکت رنو تراکس

شرکت دانگ فنگ

کامیون دانگ فنگ

شرکت دانگ فنگ به صورت کلی نام یک ابر شرکت چینی می‌باشد که در زمینه تولید و مونتاژ انواع کامیون و کامیونت‌ها فعالیت می‌کند و یکی از شرکای شرکت سایپا دیزل در منطقه و ایران می‌باشد‌‌.
شرکت دانگ فنگ بعد از شروع تحریم‌ها بر علیه ایران و خارج شدن بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی وارد بازار ایران شد و با شرکت سایپا دیزل همکاری را شروع کرد که در بازار ایران و منطقه با استقبال خوبی روبروی شدند و محصولات متعددی را تولید کردند‌.
شرکت سایپا دیزل بعد از اینکه محصولات خود با استقبال خوبی از طرف مشتریان روبرو شد تصمیم گرفت تا از این پس محصولات خود را با یک نام ایرانی ارائه کند و بعد از آن محصولات مشترک خود با شرکت دانگ فنگ را با نام الوند در بازار ایران مونتاژ کرد‌.

لازم به ذکر است که بدانید شرکت دانگ فنگ دارای محصولات متعددی مانند کامیون r270 دانگ فنگ اشاره کرد که دارای ویژگی‌های متعددی است که می‌توان به عنوان مثال به داشتن کمترین مقدار آلایندگی و داشتن استاندارد یورو ۴ آلایندگی اشاره کرد‌.

شرکت دانگ فنگ نیز مانند دیگر شرکت‌های تولید کننده کامیون‌ها دارای اهدافی است که می‌توان به‌:
دست پیدا کردن به بالاترین استاندارد آلایندگی
تولید محصولات متعدد
مونتاژ محصولات در منطقه
انحصار نمایندگی خود به سایپا دیزل در ایران
انحصار خدمات پس از فروش به سایپا دیزل
و دیگر اهداف که در طی گذشت چند سال به آن رسیده اند‌.

ادامه مطلب شرکت دانگ فنگ

شرکت فوتون

کامیون فوتون

شرکت فوتون به صورت کلی نام یک شرکت چینی می‌باشد که در زمینه  تولید و مونتاژ انواع کامیون و کامیونت‌ها فعالیت می‌کند و یکی از شرکای شرکت سایپا دیزل در منطقه و ایران می‌باشد‌‌.
شرکت فوتون در ایران و منطقه همکاری گسترده ای با شرکت سایپا دیزل دارد که انحصار فروش‌، نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش خود را به این شرکت واگذار کرده است‌.
شرکت سایپا دیزل بعد از برخورد با بازخورد‌های خوبی که از محصولات مشترک خود با فوتون گرفت تصمیم گرفت تا محصولات خود را از این پس با یک نام ایرانی مونتاژ کند و بعد از آن کامیونت‌های فوتون را با نام الوند در بازار ارائه کرد‌.
شرکت فوتون در ایران دارای محصولات متعددی است که می‌توان به عنوان مثال به کامیونت‌های ۶ و ۸ تنی فوتون اشاره کرد که دارای میزت‌های متعددی مانند داشتن کمترین مقدار آلایندگی و استاندارد آلایندگی یورو ۴ اشاره کرد‌.

کامیونت های ۶ تنی همان گونه که از اسم آنها مخشص است به دلیل داشتن وزن خالص ۶ تن و کامیونت‌های ۸ تنی به دلیل داشتن وزن خالص ۸ تن این نام را به خود گرفته اند‌ که از کامیونت‌های ۶ تنی می‌توان در زمینه حمل و نقل درون و برون شهری استفاده کرد؛ و از کامیونت‌های ۸ تنی در زمینه تولید خودرو‌های آتش نشانی استفاده کرد‌.
لازم به ذکر است که بدانید کامیونت‌های فوتون در حال حاضر در بازار در دو نوع تک کابین و خوابدار موجود است‌.

ادامه مطلب شرکت فوتون